Громадянська компетентність як компонент сучасної моделі навчання української мови на рівні профільної середньої освіти
Курси підвищення кваліфікації вчителів української мови і літератури в ЖДУ імені Івана Франка: говорили про важливість формування громадянської компетентності в учнівства під час навчання української мови; про положення Державного стандарту профільної середньої освіти; про те, як виховувати в учнівської молоді свідоме ставлення до української мови, щоб зберігати, вивчати, поширювати її та українську культуру; про необхідність забезпечувати учням можливість відчути смак перемоги, отримати задоволення від розв’язання проблемних, дослідницьких завдань і т. ін.
Спілкування з учителями виявило низку проблем української шкільної освіти: програми НУШ є перенасиченими; не всі школи забезпечені сучасними підручниками для навчання; відсутня спеціалізація навчання у 8 класі (як це було до реформи НУШ), що зумовлює проблему наступності між ступенями освіти; а ще – перевантаження вчителів, недостатня увага до них з боку влади, що призводить до їх вигорання, знижує їхню мотивацію до роботи.